Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



15.03.2021 00:25

Din cauza nerespectării Constituţiei României şi a Codului Administrativ (OUG 57/2019)


A A

ŞEDINŢE ILEGALE ÎN CONSILII LOCALE DIN DÂMBOVIŢA (I)

ŞEDINŢE ILEGALE ÎN CONSILII LOCALE DIN DÂMBOVIŢA (I)

*Ilegalități, abuzuri, discriminare, încălcări de drepturi fundamentale constituționale, toate acestea și multe altele fac de câțiva ani „REGULA” în organizarea și desfășurarea ședințelor de Consiliu local în marea majoritate a UAT-urilor din județul Dâmbovița

*Cu câteva excepții notabile, primăriile din Dâmbovița au încălcat flagrant multe dintre prevederile Constituției României și pe cele ale Codului Administrativ (OUG 57/ 03.07.2019) publicat în Monitorul Oficial nr.555 din 05.07.2019, precum și pe cele ale Legii 52/2003 a transparenței decizionale

*SCRISOARE DESCHISĂ către conducerea administrației publice județene, către toți parlamentarii de Dâmbovița, către toate instituțiile abilitate care doresc să stopeze acest fenomen administrativ grav și penal

*Procese pierdute de primării din cauza nepublicării în presă a ordinii de zi

 

 

ALINA MAVRODIN VASILIU


Sesizările cotidianului „JURNAL DE DÂMBOVIŢA” trimise de câţiva ani către aceşti „profesionişti” din administraţia publică dâmboviţeană par să îi fi ambiţionat, din păcate, să ne arate cât sunt de „creativi” în NErespectarea legii, creând un adevărat „grup organizat” care pretinde că „interpretează” prevederile legale, pe care de câţiva ani ni le repetă obsesiv ca nişte flaşnete ale căror manivele le bănuim. Ei desigur, pretind că au organizat legal şedinţele de Consilii Locale în ultimii ani, deşi, în dispreţul legii, nu au publicat „Ordinea de zi” (conf. Art. 135) şi în presa locală, oricum NU în cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVIŢA” - SINGURUL cotidian local aflat în difuzare publică în judeţul Dâmboviţa. Această publicaţie nu face parte din MASS-MEDIA judeţului? Citiţi şi vă veţi lămuri! De curând, am trimis o nouă serie de adrese oficiale prin care am sesizat aceste abuzuri. Publicăm astăzi o sinteză a acestora, sub formă de...

SCRISOARE DESCHISĂ

Către conducerea administraţiei publice judeţene, către toţi parlamentarii de Dâmboviţa, către toate instituţiile abilitate care doresc să stopeze acest fenomen administrativ grav şi penal

Vă aducem la cunoştinţă şi pe această cale o situaţie deosebit de gravă, cu vădite consecinţe penale care îngrădeşte NU doar dreptul jurnaliştilor, ci şi pe cel al cetăţenilor obişnuiţi, de a avea acces la informaţiile de interes public. Totodată, considerăm că această situaţie critică (pe care o semnalăm de câţiva ani şi o readucem pe larg în atenţia publică) reprezintă şi un grav atac la existenţa şi libertatea presei scrise, societăţile de presă devenind, în ultimii ani, victimele comenzilor politice, ale stilului abuziv şi discreţionar în administraţia publică şi ale unui comportament nedemocratic manifestat de diverşi politicieni, primari şi de reprezentanţi ai unor instituţii publice din judeţul Dâmboviţa. În susţinerea demersului nostru ne bazăm pe prevederile Constituţiei României: art. 30 “Libertarea de exprimare”; art. 31 “Dreptul la informaţie” şi pe cele specifice din Codul Administrativ (OUG 57/03.07.2019), respectiv: art.135 „Ordinea de zi”, art.314 (alin.1), şi art.335 (alin.1) „Licitaţii”.

 

EXTRAS DIN CONSTITUŢIA ROMANIEI

Capitolul II - Drepturile şi libertăţile fundamentale

Articolul 30

Libertatea (1)

Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin exprimare scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. (4) Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.

Articolul 31

Dreptul la informaţie (1)

Dreptul persoanei de a avea acces la orice informaţie de interes public nu poate fi îngrădit. (2) Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal.


Vă informăm că am sesizat oficial, în repetate rânduri, în ultimii ani, această situaţie, dar mulţi dintre primari şi şefi de instituţii publice pretind în continuare că îşi publică anunţurile doar pe site-uri proprii, încălcând evident prevederile legale. În realitate, aşa cum a reieşit din monitorizări realizate de redacţia cotidianului “JURNAL DE DÂMBOVIŢA”, multe primării şi chiar instituţii publice din judeţul Dâmboviţa nici nu aveau încă site funcţional la data monitorizării, unele abia dacă aveau „site-ul” în lucru, altele nu îşi actualizau site-urile, nu îşi publicau anunţurile de convocare ale şedinţelor de Consiliu Local, hotărârile de Consiliu Local şi nici alte anunţuri de interes public prevăzute de legile anterioare adoptării OG 57/2019. Nici de doi ani încoace nu am observat o prea mare hărnicie pe paginile de internet ale UAT-urilor şi nici pe ale multor instituţii publice, desigur tot cu unele excepţii care confirmă însă REGULA. Tocmai am realizat o nouă monitorizare a lor...

PROCESE PIERDUTE DE PRIMĂRII DIN CAUZA NEPUBLICĂRII ÎN PRESĂ A ORDINII DE ZI

Este deja de notorietate că unele UAT-uri au pierdut procese în instanţă, ca urmare a faptului că nu au putut face dovada publicităţii pentru convocarea şedinţelor de Consiliu Local sau pentru proceduri de licitaţie, iar această situaţie avem informaţii că va lua amploare şi în judeţul Dâmboviţa. Având în vedere jurisprudenţa în acest domeniu, considerăm că suntem pe deplin îndreptăţiţi să vă informăm că există pericolul ca instanţele judecătoreşti să fie sesizate în continuare cu astfel de speţe, cu suportarea consecinţelor de rigoare. Tot de notorietate este şi faptul că pe piaţa ”mass-media” dâmboviţeană există de câţiva ani o practică ilegală a distribuirii unor tipărituri, aşa zise “publicaţii”, neînseriate oficial prin cod ISSN (aşa cum o impun prevederile Codului Fiscal şi cele ale Legii depozitului legal), unele autointitulate chiar “cotidian”, trase la xerox şi puse la dosare, având însă o apariţie neregulată, neprevăzută şi nefiind difuzate prin reţelele convenţionale de difuzare publică a presei. De ele s-au folositde câţiva ani şi Grupurile de Acţiune Locală (GAL-urile), majoritatea ocolind sistematic să îşi publice anunţurile în cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVIŢA”- SINGURUL cotidian aflat în difuzare publică!!! De ce oare? Prietenii ştiu de ce! Vă mai informăm şi că un site de instituţie nu este “mijloc de informare în masă”, Codul Administrativ precizând fără echivoc în articolele sus menţionate că anunţurile (de ex. cele de licitaţii) trebuie publicate în Monitorul Oficial, într-un cotidian naţional şi într-un cotidian local, pe pagina de internet a instituţiei, etc. Acesta, ca principiu de publicitate şi de transparenţă! Aşadar, reţineţi şi din această enumerare că pagina de internet a unei UAT, instituţie, etc, nu este mijloc de informare în masă. Numai cine nu vrea, nu pricepe!

ZIARUL TIPĂRIT-DOCUMENT ÎN ARHIVELE INSTITUŢIILOR STATULUI

De asemenea Codul Fiscal, la Cap.8 defineşte ZIARUL şi REVISTELE ca fiind orice tipărituri care au cod ISSN, cu obligaţiile fiscale de rigoare. În plus, ziarul tipărit intră conform legii în depozitul legal al Bibliotecii Judeţeane şi la Bibliotecii Naţionale a României, prin care se asigură, referinţa documentară pentru orice persoană, instituţie interesată şi se poate verifica dovada publicităţii făcute de autorităţile publice pentru actele, hotărârile şi dispoziţiile pe care au obligaţia să le aducă la cunoştinţa publică. Ziarul trebuie să aibă publicată şi o casetă de redacţie, cu numele şi funcţiile din colectivul redacţional şi, desigur, să îi fie jurnaliştii angajaţi cu forme legale!

O METODĂ DE SUPRIMARE A UNUI COTIDIAN INDEPENDENT ŞI INCOMOD

Această situaţie ilegală şi nedemocratică pe care o semnalăm reprezintă şi una dintre cauzele economice majore care contribuie la suprimarea de publicaţii (faptă interzisă de Art. 30, alin. 4 din Constituţia României). Facem această subliniere pentru că publicarea anunţurilor şi a celorlalte servicii de publicitate legală reprezintă, în orice stat de drept, sursa principală şi transparentă de finanţare a unei publicaţii tipărite, pe care legiuitorul a avut-o în vedere. Aţi înţeles acum de ce este ocolit, de câţiva ani, în mod organizat, cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVIŢA” de la publicarea anunţurilor de interes public? De zici că a dat cineva „comandă pe unitate” şi nu se găseşte nici o minte lucidă, cu frică de Dumnezeu şi de lege, ca să dea „la loc comanda”...

CE PREVEDE ŞI OBLIGĂ CODUL ADMINISTRATIV (OUG 57/2019) PENTRU PUBLICAREA „ORDINII DE ZI” A ŞEDINŢELOR DE CONSILIU LOCAL

Art.135 „Ordinea de zi”

Proiectul ordinii de zi a şedinţelor Consiliilor Locale se aduce la cunoştinţă prin Mass-Media, prin afişare pe pagina de internet a UAT-urilor SAU prin orice alt mijloc de publicitate. Acest SAU (pentru cine are cunoştinţe minime elementare de gramatică) este alternativa oferită de legiuitor pentru pagina de internet a UAT-urilor, din motivele precizate anterior. În plus, am observat că fenomenul îngrijorător al ocolirii cotidianului JURNAL DE DÂMBOVIŢA pentru publicarea „Ordinii de zi” a şedinţelor Consiliului Local şi al „pitirii” acestor anunţuri prin „alte mijloace de publicitate” prezintă pentru reprezentanţii UAT-urilor avantaje ilegale pe care orice anchetă serioasă făcută de oameni ai legii cu ştiinţă de carte (şi fără comenzi politice!) ar demasca fapte foarte grave de corupţie, complicitate la ilegalităţi şi îngrădiri grosolane ale unor drepturi şi libertăţi cetăţeneşti constitiţionale. În mod evident, nu ocoleşti cotidianul „Jurnal de Dâmboviţa” pentru publicarea anunţurilor, decât dacă ai ceva de ascuns, nu doreşti să ştie opinia publică! (va urma)

 

Episodul al II-lea - aici

Exemple din jurisprudenţă: Hotărâri de Consiliu Local şi de Consiliu Judeţean anulate în instanţe şi acte administrative declarate nelegale din cauză că au fost adoptate cu încălcarea prevederilor legale privind publicitatea în presă şi pentru nerespectarea transparenţei decizionale. Aviz amatorilor!

 




Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂşi categorie

Sistemul de supraveghere din Târgovişte va fi gata până la debutul anului şcolar
BEZNA TRANSPARENŢEI ÎN ZECI DE PRIMĂRII
Prefectul către toți primarii: "Respectați legile întocmai!"
ȘEDINȚE ILEGALE ÎN CONSILII LOCALE DIN DÂMBOVIȚA (II)
Cele patru staţii pentru vehiculele electrice, funcţionale
Criza COVID-19 a lăsat elevii fără "Laptele şi cornul"
117 avize de securitate pentru incendiu
Risc seismic la sediul CJD
Asistenţa socială, sub strictă monitorizare
Continuă investiţiile în infrastructură la Răcari


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

Alegerile primare europene şi dezbaterile Spitzenkandidat în 2024 (II)

DAN LUCA

În primăvara lui 2024, înainte de alegerile europene din iunie, au fost 3 dezbateri oficiale, clasificate ca Spitzenkandidat.

Orașul Maastricht a fost și de data aceasta locul primei dezbateri Spitzenkandidaten înainte de alegerile pentru Parlamentul European. După 2014 și 2019, ziua de 29 aprilie 2024 a fost aleasă pentru a reuni ofertele... [citeşte tot...]





Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citeşte tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale