21.02.2014 08:19

Adaptare în promovarea turismului românesc

Adaptare în promovarea turismului românesc
Galerie foto

dr. DAN LUCA


 

Conform statisticilor, în primele 11 luni din anul 2013, numărul turiștilor străini care au vizitat România a fost de 1,62 milioane, cu 3,3% mai mult față de perioada similară a anului anterior. În prezent România are nouă birouri de promovare turistică în străinătate, la New York, Paris, Berlin, Londra, Roma, Madrid, Moscova, Viena și Varșovia, și se intenționează deschiderea în acest an a încă trei birouri de promovare turistică la Tokyo, Tel Aviv și Bruxelles.

 

În luna ianuarie, fiind din nou în România pentru câteva zile, am participat la Cluj la o dezbatere cu autoritațile locale, în cadrul căreia făceam 3 propuneri pentru a pregăti orașul pentru anul 2015, când va avea titulatura de Capitală Europeană a Tineretului. Fiecare dintre acestea se poate adapta particularităților tuturor localităților din țară, cu șanse mari de a le favoriza imaginea turistică.

{GOOGLE_AD_BOX1}

 

Prima se referă la cei 100 de clujeni de la Bruxelles și alți 500 de români din capitala Europei care au trecut prin școlile clujene, ce pot să fie angrenați în acest proces de dezvoltare a orașului. Trebuie profitat de românii din Diaspora, sunt oameni care au plecat, dar vor să facă ceva pentru țară. Trebuie create structurile necesare pentru aceste legături!

 

Chiar propuneam întâlniri între românii din Bruxelles și autoritățile locale, în țară, precum și discuții la Bruxelles, prin deplasarea unor consilieri locali în capitala Europei. Ar trebui activate parteneriatele externe. Multe dintre localitățile din România au anumite înfrățiri cu orașe din lume, și nu în ultimul rând, trebuie văzut cum împachetăm totul în „ambalajul turistic” potrivit. De exemplu, Clujul, ca oraș, nu are portențial ca un turist să vină să stea o săptămână, ci trebuie un pachet de 2 zile.

 

Apropo de noul birou de la Bruxelles, celor din Bruxelles le place să călătorească, au bani, dar nimeni nu îi cheltuiește pe oferte exagerate. Chiar și cei cu salarii de peste 5.000 euro pe lună nu vor „accepta” să plătească 300 euro pe un bilet de avion până la București.

 

Trebuie gândită o ofertă de genul „pachetului de week-end pentru două persoane”: avion joi noaptea, cazare la hotel pentru 3 nopți, program vineri și sâmbătă, întoarcerea duminică în jurul orei 11. Pot să existe avioane care pleacă direct spre marile orașe. Important este să fie un preț decent pentru întreg pachetul, să zicem 500 euro pentru două persoane.

 

Se poate realiza așa ceva? Putem să avem o politică națională pe această ofertă turistică? Putem subvenționa astfel de inițiative? ...Sau poate că vom putea debloca și ceva fonduri europene în acest scop... Sunt orașe europene care candidează pentru titlul de „capitală verde”, și am văzut recent candidatura orașului Pitești, dar sunt diferite clasamente ale localităților care se fac la nivel european, și se poate profita de această „publicitate gratuită”, după câștigarea unei titulaturi europene. Dacă e să ne referim la județul Dâmbovița, potențialul turistic este incontestabil și merită făcut cunoscut!

 

Dan Luca este doctor în Relații Internaționale și Studii Europene, fondator în 2003 al Clubului „România-UE” Bruxelles. Are 42 de ani și își desfășoară activitatea la Bruxelles din 1997. Este autorul a 3 cărți despre România afacerilor europene, Bruxelles-ul european și dilemele comunicării. Este profesor la universități din Bruxelles, Gorizia (Italia), București și Cluj. În 2008, inspirat și sprijinit de social-democrații germani, socialiștii francezi și laburiștii britanici, a înființat la Bruxelles prima filială din afara teritoriului României a unui partid politic român – PSD Bruxelles.