17.07.2024 00:17

Descrețirea inovației (I)

Descrețirea inovației (I)
Galerie foto

DAN LUCA 


Suntem atât de bombardați mediatic cu termenul de inovație încât aproape că nici nu mai vibrăm când apare ceva nou în acest sector. Majoritatea asociem inovația cu ceva tehnic, de multe ori venitã de la americani, companii care lansezã ceva chestii noi. Să fim sinceri, chiar că am avut o explozie enormă de noi tehnologii în ultimii ani, dar menirea acestui articol nu este de a vorbi despre telefoane mobile, internet sau inteligență artificială.

Doresc să prezint o altă fațetă a inovației, care nu este legată de tehnologie, care este însã aducătoare de nou pe un segment bine definit. Exemplele sunt multiple, lângă noi, chiar dacă de cele mai multe ori nu le dăm atenția cuvenită.

Să începem cu ceva din sport, că tot se apropie Jocurile Olimpice de la Paris. În 2013, echipa de handbal fete a Braziliei câștiga Campionatul Mondial, derulat în Serbia. Această victorie a fost un moment istoric pentru handbalul feminin brazilian, marcând ascensiunea echipei în competițiile internaționale. Surpizã de proporții, dar de unde a venit această performanță? Federația Braziliană de Handbal a realizat un parteneriat cu echipa de handbal Hypo Niederösterreich din Viena. Practic, echipa națională a Braziliei, sub numele Hypo, juca în campionatul Austriei, dar și în Cupa Campionilor Europeni. Cooperarea a fost fantastică, iar Hypo era cea mai titrată echipã din handbalul feminin, câștigând numeroase trofee europne. Veți zice că am avut ceva asemănător și în fotbalul românesc înainte de Campionatul Mondial din 1994, când principalii jucători ai naționalei române jucau la clubul italian Brescia Calcio. Vă las să analizați, desigur, ideea și să identificați inovația.

(va urma)