22.09.2023 00:16

Târgoviște face trecerea la administrația publică digitală

Târgoviște face trecerea la administrația publică digitală
Galerie foto

*Primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan, a anunțat că, începând din această săptămână, întreaga activitate desfășurată în Primărie este digitalizată, eliminând astfel nevoia de hârtie în procesele administrative

 

Ștefan Khalil


Primăria Municipiului Târgoviște este pe cale să realizeze o transformare semnificativă în modul în care  interacționează cu cetățenii, trecând complet la administrarea digitală a activității administrative. Primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan, a anunțat că, începând din această săptămână, întreaga activitate desfășurată în Primărie este digitalizată, eliminând astfel nevoia de hârtie în procesele administrative.

Această schimbare  este parte a unui proiect de modernizare a administrației publice locale și vine în contextul în care relația cu cetățenii și accesibilitatea serviciilor sunt priorități importante. În primă fază, activitatea aparatului de specialitate a fost digitalizată, eliminând hârtia din procesele administrative. Cu timpul, proiectul se va extinde și către Direcția de Administrare a Patrimoniului Public și Privat (DAS) și către toate departamentele Primăriei. Primarul Daniel Cristian Stan a explicat: „Această transformare este realizată treptat, cu scopul de a asigura o trecere eficientă la administrația digitală. O parte esențială a acestui proiect este și interacțiunea cu cetățenii. Cetățenii vor avea posibilitatea de a realiza majoritatea activităților administrative online. Prin intermediul unei aplicații puse la dispoziție de Primărie, cetățenii pot crea un cont, încărca documentele necesare, trimite cereri și obține răspunsuri în timp real. Acest lucru va face interacțiunea cu administrația publică mult mai ușoară, eliminând nevoia de a sta la cozi și de a depune hârtii fizice”, a explicat edilul șef.

În plus, această schimbare va aduce o serie de beneficii, cum ar fi vizualizarea statusului documentelor și a proceselor administrative, eficiență sporită în gestionarea cererilor și soluționarea acestora, și o mai mare transparență în relația administrație-cetățean. Cu ajutorul semnăturilor electronice, toate documentele pot fi gestionate rapid și în mod securizat. Primarul a subliniat și importanța continuării asistenței pentru cei care pot întâmpina dificultăți în utilizarea platformei digitale. Astfel, Primăria se angajează să ajute cetățenii care au nevoie de asistență pentru încărcarea sau gestionarea documentelor în format electronic.

„Această transformare marchează un moment semnificativ în evoluția administrației publice din Târgoviște și are potențialul de a facilita semnificativ viața cetățenilor și interacțiunea lor cu autoritățile locale”, a mai declara primarul Daniel Cristian Stan.