04.07.2024 00:17

Privatizarea Automecanica Moreni, o misiune (im)posibilă

Privatizarea Automecanica Moreni, o misiune (im)posibilă
Galerie foto

*„Dacă soluția ar fi privatizarea, pentru asta trebuie să i se șteargă cele 70 milioane de lei datoria pe care o are Automecanica Moreni”

 

Este foarte greu pentru Uzina Automecanica Moreni să se privatizeze pe modelul Automecanica  Mediaș, cumpărată recent de Rheinmetall care a preluat 72,5% din acțiunile societății, a declarat liderul de sindicat morenar, Constantin Bucuroiu. Dacă ar exista o astfel de soluție pentru Automecanica Moreni, privatizarea acesteia nu s-ar putea face decât prin ștergerea datoriilor istorice pe care uzina le duce în cârcă, lucru cam greu de făcut, dar nu imposibil.

,,Eu i-am spus și ministrului Economiei că dacă șansa, soluția  ar fi privatizarea, pentru asta trebuie să i se șteargă cele 70 milioane de lei datoria pe care o are Automecanica Moreni. Numai în acest caz ar deveni atractivă la privatizare. Vă dați seama că nimeni nu se bagă pe o societate cu datorii... S-a creat acea structură pentru societățile din sectoarele speciale din industria de apărare care poate să le preia cu datorii cu tot, să la curețe și după aceea să le scoată la privatizare. Există și în gândirea noastră că soluția asta ar fi. Această structuă poate să facă din Automecanica Moreni o societate atractivă care să poată fi cumpărată. Automecanica Moreni, în 2002, când s-au înființat, prin hotărâre de guvern, parcurile industriale nu avea niciun leu datorie. Atunci se spunea că acolo unde se fac parcuri industriale se șterg datoriile. Automecanica Moreni a pierdut jumătate din patrimoniu, jumătate din infrastructura pe care o avea, și nu a primit absolut nimic la schimb. A fost o lovitură din care Automecanica nu a avut decât de pierdut. Lucrul acesta a costat-o și după aceea, pentru că  i-a fost greu să mai revină, mai ales pe fondul celor 10-15 ani care au urmat fără contracte și comenzi. Asta a fost lovitura dură pentru Automecanica Moreni. Mediaș a fost o societate care a fost privatizată, ea acum a fost cumpărată de nemți de la un patron român. E cu totul altceva, față de noi”, ne-a declarat liderul de sindicat Constantin Bucuroiu.

 

 

Violeta Stanciu